Thursday, October 5, 2017

Goodbye my friend.

Assalamualaikum.

Eventho aku nampak normal, sebenarnya aku selalu pakai contact lens bila keluar ke bandar/mall atau attend class. Aku tak suka pakai spek.

Satu, sebab tak cool.
Dua, sebab aku rasa panas dan rimas padahal dia tak kacau apa pun haha.
Tiga, sebab aku rasa spek buat bawah mata aku nampak gelap macam panda.

Tapi bila di rumah, mesti la kena pakai spek jugak. Takkan nak pakai lens 24 jam ye dak?

Since aku tak suka spek, aku tend to letak spek aku merata tapi lepastu mula la meraba nak cari barang. Lepastu aku suka letak spek aku dekat lantai, terutamanya bila aku baring tengok tv atau tunggu masuk waktu solat. Dan lepas tengok tv/solat, aku selalunya lupa nak ambil spek tu.

Mama dengan papa memang biasa dah membebel pasal ni. Tapi aku buat derkk je. Kadang-kadang aku tengok dorang dah nak give up dan hanya mampu menggelengkan kepala hahaha.

Tapi...sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

Akhirnya, apa yang parents aku dok bebelkan itu dimakbulkan Tuhan.

Semalam, lepas ambil wuduk, aku lap muka so sah-sah la tak pakai spek. Aku pun tak ingat dah letak beliau kat mana. Dan aku berjalan dengan tenang untuk menunaikan solat.

Prakk!

Aku rasa aku terpijak something. Tapi aku tak berani nak tengok benda yang aku pijak sebab aku 100% confirm benda tu dah selamat berkecai. Cumanya aku tak dapat agak, itu pin rambut aku atau....spek aku. Aku macam speechless dan kecut perut seketika.

Dan yes, that's how my spectacles broken into pieces. Eh takde la pieces sangat, patah je.

Di saat baki akaun bank tengah kritikal, kerja belum dapat, masa ni jugakkkkk la dia nak patah.

Ya Allah, ingatkan aku betapa manisnya sabar T.T



No comments:

Post a Comment