Monday, June 24, 2013

Kerja biar ikhlas.

Assalamualaikum.

Harini adalah free day lagi aku so tadi keluar dengan kawan aku sekejap. Hari-hari adalah free day sebenarnya. Hiks, sebab dah tak kerja sekarang untuk peralihan company. Feeling jawatan CEO gitewww.  Dan untuk menjadikan hangout ini lebih berfaedah (sebab selalu keluar takpa hala tuju), aku decide nak pergi Jabatan Pendaftaran Negara.

Aku bukan pendatang tanpa izin pun okehh cuma nak perbaharui kad pengenalan ni haaa. Dari zaman UPSR yang bulat sangat muka tu lagi dan tak pernah tukar. Condition dia pun omey-omey lagi, tak mereput walaupun kurang mendapat perhatian dari aku. Macam mana tak tiptop kan dah keluar pun jarang bawak IC tu, heeee~

Lagi alasan, aku malas nak bayar kompaun kalau lambat-lambat sangat buat benda alah tu. Searasanya lebih berbaloi habiskan duit tu untuk beli a slice of SR cake kan? Yemmmeh. Lagipun jugak, jeles tengok IC orang lain yang dah cun, dan muka aku masih di takuk yang lama...bhaha. Buat harini, harini jugak siap IC baru aku tuh. Wahhhh, ini manyak bagus maa.

Lepas tu pergi Bank Islam pulak nak tunai cek. First time kot nak buat benda tu, so aku macam aneh-aneh la sikit kan. Kebetulan ada sorang pakcik pengawal keselamatan ni, dia tanya nak buat urusan apa dan aku bagitau  je la, takkan nak jadi bobong pulak kat situ (bobong = bodoh+sombong). Nasib baik dia dengan baik hatinya ajar aku satu-satu acano nak tebus cek tu. Teringat kembali masa darjah 2, cittt..macam ada kaitan kan.

Terima kasih pakcik! Bila pakcik tu tolong tadi, macam respect dekat dia sebab rajin nak tolong aku sambil ajar step by step lagi. Dah la aku ni kejap-kejap..

 "macam mana pakcik?"
 "hah,apa?"
 "sekali lagi pakcik"

Tolong dengan senyuman lagi tu, atoto sweeet sangat. Semoga kerjanya diberkati dan dilimpahkan dengan rezeki dan rahmat dari Allah.

Nampak tak nampak motif aku buat entry ni orang kampung sekalian? Orang yang buat kerja dengan baik, ikhlas, orang lain akan doakan lagi tau. Sebab orang senang hati dengan pekerja yang sweet-sweet macam tu. Kalaupun dia tak doakan atau berterima kasih, tapi Allah masih nampak dan bakal mendapat ganjarannya, kalau tak di dunia, insyaAllah di akhirat. Kerja kau pun akan terasa mudah dan hati akan jadi riang gumbira. Lalala~ << ( ini menari).

Motif :  Kerja la dengan ikhlas, dengan senyuman. Semua akan dipermudahkan oleh yang Maha Melihat. ^^









No comments:

Post a Comment