Sunday, July 22, 2018

Love Month


Assalamualaikum.

Omg, payah betul nak cari masa untuk buat entry barang seketul dua. Sebenarnya, malas nak transfer gambar dari phone dan aku pulak jenis malas up entry kalau kosong bodoh macam tu. Nampak macam pemalas, I know takde kaitan kan?

Untuk entry ni, disebabkan semua benda ni dah berkurun berlalu so aku akan fit everything into one entry. Lagipun, bukan ada orang nak baca blog marhaen macam aku. Ini pun sekadar untuk kenangan buat diri sendiri.

So let’s start. Aku type ikut kronologi la eh, senang sikit.

Engagement Chewy

The first time dia bagitau dah nak bertunang, I was like whattt?! Dulu-dulu membesar bersama kat sekolah, pastu masuk university sama-sama, tup tup dah nak jadi tunangan orang. But of course I’m so happy for her.

Sanggup redah jem dari Kota Bharu-Pasir Puteh di musim perayaan umat Islam. Kalau bukan sebab dia bestfriend dunia akhirat, memang tak la aku nak biarkan bontot dan belakang aku menderita tempuh jammed. Baik aku tengok IG Live je, ye dok?

Sampai je kat rumah, dia dah siap mekap semua. MasyaAllah, lawa sangat wei. She look stunning! Ni baru engagement, kalau reception nanti taktau la cantik dia tu macam mana.


Simple je majlisnya. Sembang-sembang sikit, sarung cincin, makan-makan, bergambar, setel!

Sekelip mata dah jadi tunangan orang. Harapnya semua urusan dorang berdua dimudahkan untuk bina masjid sendiri.



Ni kawan-kawan zaman sekolah berasrama penuh. I sekolah all girls so memang takde boys dalam gambar. 


Geng yang sama-sama hadap jammed sambil habiskan sebalang cornflake madu dalam kereta. 

Engagement Kak Ti

Elok pulak berderet majlis tunang masa Aidilfitri haritu. Lepas majlis Chewy, the next day tu majlis Kak Ti.

Mama masak sendiri untuk majlis tu sebab di memang selagi ada kudrat taknak guna catering. Make up pulak Nina je yang setelkan sebab nak simple look je. Kalau upah MUA, simple look pun dah berapa ringgit sampai boleh cecah ratus.


Hantaran pun semua Kak Ti setel sendiri. 

Plan nye majlis tu nak simple-simple je tapi since it was during Aidilfitri, so memang takde nya nak nampak simple. Siblings mama papa pun dah berbelas, tambah sepupu sepapat, cucu cicit, maka penuhlah rumah.


The process was so fast, kejap je dah sarung cincin. Selamat lah Kak Ti jadi tunang orang.

Tak sempat bergambar pun masa hari kejadian tu, penat kemain weh. Tu pun nasib baik guna pinggan plastic so dah berkurang sikit beban basuh pinggan. Kalau tak, maunya patah pinggang aku ulang alik naik turun tangga angkut semua pinggan nak cuci.




The only picture that I took with her. Petangnya aku dah terbongkang so takde la gambar kenangan. Tunggu la kawin baru bergambar berdozen.

Wedding Teha SMA

Ok masih dalam bulan Syawal, ada pulak wedding Teha. Dia ni kawan aku masa buat foundation dekat UiTM dan kami sama-sama joined Sekretariat Mahasiswa Asasi. Banyak la program yang kami sama-sama handle, sama-sama stay up sampai lewat malam buat kerja, attended meetings.

This is the first wedding kawan aku cum kawan F. So we got the chance to attend the wedding together. First time weh, so mengada aku memang lain macam. Aku request dia pakai sedondon dengan aku. Orang dah kawin pun tak pakai sedondon attend wedding, kitaorang pulak yang geli-geli pakai sedondon hahaha. Tapi I don’t care uolls, I tetap nak sedondon.

Geng SMA yang sama-sama bersengkang mata zaman foundation dulu. 

I mengada nak gambar couple with the bride and groom. Ambil berkat bak kata orang Melayu. Gambar gegau pun takpe la.


The wedding was wonderful. Simple but rasa la special nya majlis tu. Teha lawa gila guys. Berseri-seri macam baru lepas diangkat jadi Menteri Besar je. Sepadan sangat Teha dan suami, dua-dua sama cantik sama padan. Rasa nak kawin pulak tengok dorang, tiberrrr!

****************************
So itulah, tiga majlis penting yang aku pergi masa aku menyepi dari blog. Konon menyepi, padahal malas.

All three ceremonies were so special. Chewy is my bestfriend. Kak Ti is my beloved sister yang kadang-kadang annoying boleh tahan. Teha is the first SMA gang yang invite untuk wedding dan first wedding F and I attend together.

Semoga dipermudah segala urusan semua orang. May Allah bless all of you. InsyaAllah, I pray semua relationship ni kekal sampai syurga. Dan untuk F dan aku, semoga sama-sama terus fight for each other and create a happy ending together. Amin.

No comments:

Post a Comment