Monday, January 4, 2016

Best moment in 2015

Assalamualaikum.

Finally, aku telah menjadi salah seorang blogger yang muncul setahun sekali je dalam blog. Sorry guys, I'm super busy in 2015 dengan study, program persatuan dan juga busy enjoy life hahaha. Seingat aku, aku masih belum buat entry sambungan untuk trip ke Jepun dan berpuluh lagi entry pasal benda lain. So kalau ada masa aku buat la eh? Takmo sedih-sedih.

Sepanjang tahun 2015, I gained so many experienced, learnt so many things, got so many unexpected things happened. Seriously, rasa syukur sangat-sangat for every single things happened in 2015, Alhamdulillah. So let’s review each of them, mau ke tak mau? Tak mau pun kena mau, what's the point of coming to blog kan? hahaha

Exchange program to Japan

I remember this as one of my biggest moment happened in 2015. Maklum la tak pernah jejak oversea so macam benda besar gile la bila dapat pegi Tokyo haritu. Aku apply untuk join exchange program ni suka-suka je sebenarnye.

Dan Alhamdulillah, pung pang pung pang selamat 3 minggu aku duduk sana buat research pasal minyak biodiesel. Alhamdulillah jugak sekarang aku merupakan tokey minyak yang disegani di persada dunia. Ok ayat last tu aku tipu ihiks.

Tokyo tower viewed from Tokyo Trade Center around 7 pm like that.

Make my own program at university

Aku ni seketul manusia yang sangat suka menyibukkan diri dengan program sebab aku suka tengok macam mana flow program tu bermula from nothing to something. Besided, aku jugak seorang yang gila kuasa dan tamak sijil hahaha. Tapi kali ni aku decide untuk cabar diri aku buat program aku sendiri. So aku buat la.

Lepas dapat approval, senang je buat itu ini kemudian jadilah sebuah program pasal pendedahan interview dan mock-interview untuk pelajar matrikulasi. Pengalaman buat program sendiri ni aku rasa sangat manis dan takkan lupa sampai bila-bila. Lagi seronok bila head of department pilih program aku untuk dijadikan annual program untuk department aku, wehooo!!!!

My crew for my program wehooo!

Penang trip

One of my dreams is to travel the world. Dan aku dengar-dengar citer yang Penang ni ada banyak tempat makan yang sedap. Jadi haruslah Penang be on top of my list untuk aku jenjalan dalam Malaysia. Aku pergi 3 hari 2 malam and stay at Roommate Hotel, area Chulia. It was one of my sweetest memories since it was my first time going out of my state selain untuk belajar. Masa sebelum pegi, mama memang bebel kaw-kaw dekat aku. Tak pernah aku dengar mama bebel panjang lebar macam tu dekat aku hehe.

I loveeeee this picture very much! Thiis at jeti Taman Negara Pulau Pinang.

The love-lock at Bukit Bendera, sebab ada nama Amel so this picture have to be uploade din my blog.
Collect Harry Potter series

Walaupun point ni tak penting mana tapi ni impian sejak aku mula mengenali abang Harry kot.  Masa kecik dulu aku tak mampu nak collect Harry Potter series sebab mahal betei. Haritu ada can nak beli buku HP dengan harga diskaun dan kebetulan ada baucer buku yang masih berbaki. So, begitulah kisah pendek bagaimana  buku HP kini bersusun di atas rak buku aku.

Start business dropship

Mama papa aku mengusahakan kedai makan sendiri. Sejak kecik aku didedahkan dengan unsur-usur bisnes walaupun pendedahan tu sekadar aku pergi kedai lepastu makan lepastu main lari-lari dengan anak tauke kedai sebelah. Mama pun selalu galakkan anak-anak dia berbisnes, tak kisah la apa jenis sekalipun. Cuma aku je yang tak mahu keluar dari comfort zone aku tapi selalu kagum tengok businessman/woman macam Vivy Yusoff dan abang Khalif Bella Ammara berbisnes.

One day aku decide untuk join dropship under Lovera Malaysia whose selling aloe vera gel. Buat slow-slow je tapi sedap jugak la masuk duit seringgit dua dari online tak dapat apa-apa. Sekarang aku dah stop dengan Lovera sebab dia taknak guna dropship dah, sobs. Tapi start beberapa hari lepas aku cuba berjinak-jinak dengan Allurebeauty menjual vitamin C pulak. Moh la whatsapp aku laju-laju kalau berminat. Haaa amek kau sempat lagi promote bisnes.

Everything




Okay, seriously everything. I think 2015 was the best year of my life. I had so much to be thankful for. I guess you too. But most likely we didn’t realise it as nikmat, or didn’t appreciate it because we think it’s normal stuff which don’t need your syukur or whatever. Kita tak sedar pun dengan semua nikmat yang kita ada. Maybe there’s certain things that we have which someone else would give their life to get it. For examples clothes, foods, education, mom and dad, family and etc. Kita lupa nak bersyukur, akhirnya kita kufur nikmat.

So people, be grateful. Me too, I feel grateful over so many things in 2015. I learnt a lot, a lottttt.
And for 2016, macam biasa lehhh, mesti nak jugak buat wishlist. Supaya lebih berwawasan and life oriented, giteww.


Wishlist 2016

1.Involve in volunteering sebab I want to help others and I want to contribute.

2.Get my driving license muahaha. For decades dah tunggu nak buat license tapi asyik tak ada masa.

3. I want to start my own business, and still figuring what kind of business. Hihihi

4. To kurus, this one should be done since 2011. Blame the scrumptious nasi lemak and roti canai depan kolej for that, irresistible. And mama’s nasi kerabu too, and oh yes kerabu megi, milk green tea, chocolate, ice-cream and all foods in the world.

Even my IG photos pun 3/4 adalah foods. hehehe

5. Emm, pink blue or purple grey ombre hair, anyone?



p/s: Gambar semua ihsan IG sebab kalau tunggu aku kutip gambar dari laptop pastu nak edit, memang tak up entry sampai ke tua. Forgive me for gambar yang sama dalam entry ni hehehe.





No comments:

Post a Comment