Wednesday, August 9, 2017

Review Tiny Elephant Cafe

Assalamualaikum.

How are you everyone? Ecehhh kemain tanya khabar semua orang.

Sekarang I adalah penganggur terhormat. I live with critical bank account, no source of money, and no job (yet). I decided to complete my driving license first and then I'll continue my job hunting.

Ok back to the title.

Fyi, my sisters and I suka sangat minum kopi. Eh dorang la suka minum coffee, I suka pegi ambik gambar makanan and hiasan dalam cafe je. Kalau minum pun mocha or green tea latte je. But we really love to try out coffee around Kota Bharu.

So haritu there's a new cafe in town! It is Tiny Elephant-Soft Serve and Coffee. Fuhhh panjang betul nama kafe kau. Their advertising in instagram is quite appealing. Apa lagi, goyah lah iman kami dan leburlah wang di cafe tersebut.

This cafe is located at the same building with Restoran Wau and nearby Grand Riverview Hotel. They are known for their soft serve- yakni ais krim! Dah nama kafe pun terang-terang tunjukkan apa signature item dorang kan.

On the first visit, ofkos la I beli their signature item dulu. Matcha soft serve! Soft serve ni available in cone dan jugak cup. Cup murah sikit tapi lupa pulok harga. Cone RM6.50 and you can choose vanilla or matcha flavour. You can add topping untuk sedapkan mata memandang. Tambah topping, duit pun kena tambah ye kawan-kawan. I punya RM9, the most cone ice cream I've ever had in my life hahaha.


Emm yang ni lupa dah air ape, latte kot.


The matcha soft serve! Cantik kan?


And...now the real judgement. Ais krim matcha dorang memang best! Satu cone tu memang penuh ice cream sampai ke dasar, bukan setakat bebola seketul di puncak cone. I added pretzel and meringue, and I like both of em.

The next trip we ordered pepperoni pizza, chicken popcorn, buttermilk waffle with soft serve, mocha frappe and purple peppermint ice tea ke amenda ntah nama dia.


Buttermilk waffle with soft serve.


Cantik kan kan? Purple peppermint tea.




SEMUA SEDAP WEH!

Suka sangat dengan waffle dorang, so crispy yet fluffy inside. Pastu pizza dorang jenis thin crust dan sedap jugak. Popcorn chicken pun sedap. Air pun sedap. Alahhh, kan dah cakap semua sedap. Memang puas hati. Again, ini mengikut selera tekak I la ok. Tekak you dan I tak sama, so you have to try it by yourself.

Their interior is very simple but nice. Hahaha taktau nak komen apa sebab memang simple je. Their price pun ok, affordable dan standard kafe hipster la.








Tu je la kot. Maybe next time I'll go again for their waffle. And ice cream. And pizza. And tea. Or maybe everything, hah!


Oh btw dorang ada jual freshly bake tiny cake setiap hari Khamis. Ada macam-macam jenis jugak tak silap I. So pergi la check it out ok?

p/s: Ni bukan paid review. Tak pernah tulis anything paid lagi setakat ni hahaha. 

1 comment: