Tuesday, November 25, 2014

Mamamama



"Aku nak balik weekend ni"

Aku pandang Mira dengan kening bertaut sebagai simbol tanda soal. Dah kenapa, submission projek, reports, interview semua dah menghambat. Sempat pulak dia nak balik di tengah krisis kehidupan seorang mahasiswa ini.

"Mak aku tanya bila nak balik. Tak sampai hati pulak aku dengar dia tanya macam tu"

Oh, sho shweet. Patut la, wajarlah seorang mahasiswa untuk mementingkan ibu. Ibu kut, kau gila taknak kejar syurga di telapak kaki dia?

"Kau tak balik?"

Siapa taknak balik hoi. Syurga duniawi, syurga makanan, syurga untuk me-lagha.

"Err, mak aku tak ada pun tanya bila nak balik. Dia tanya bila nak pergi je kalau aku balik."

"Ohhhhhh"

Panjang 'oh' dia.

Ma, I know you won't ask me that question. You're so taff to let me study miles away from you. Ma nak orang fokus kan. Eleh, rindu taknak bagitau. Sho shomel.

Ma, orang rindu.

2 comments:

  1. kih kih.. and me baru baca. aloloooo.. nk balik ghopanya ye.. sabar ye... tok lamo dh nok kelik tu.

    ReplyDelete
  2. ok . sedih gak arr *lap lap hidung

    ReplyDelete