Thursday, March 21, 2013

Sahabat sehingga syurga.

Assalamualaikum.

A day with tears.

And on this special day, I would love to give my appreciation to those who I called S.A.H.A.B.A.T. Kenapa harini hendak buat appreciation, kenapa tidak selama kau bersahabat dengannya hah?! *cekik leher sendiri.

Hal ini demikian kerana hari ini saya belajar erti sahabat sejati, sentiasa di hati.

Those who I called sahabat...

Dia tahu kelemahan saya, segala perangai syaitonirojin saya,segala kesilapan saya tapi dia pilih untuk terus setia dengan saya. They walk with me when all of the other walk out of me. They are with me on my bad day, on my best day.

Dia tahu kegagalan saya, tangisan dalam hingusan saya tapi dia sabar memujuk saya. Dia tak tinggalkan saya semasa saya benar-benar perlukan dia. She stay with me to see me cry and change those tears into a smile.

Di saat saya membuat salah, dan orang lain lebih senang membenci saya tanpa menegur, hanya dia yang sanggup membuka mata hati saya. Dia menasihati seperti seorang ibu, melindungi seperti seorang ayah, menjaga seperti seorang abang dan menjadi peneman seperti seorang kakak. She know me better than my family.

Semasa saya berjaya dan bersenang hati, dia tetap ada. She never leave me, not once.





My dear Farrah Fathia Edora, Ayuni Noordin and Nurul Fathin,

Thanks for these 7 years. Quite a long time untuk orang awet muda seperti aku. True confession, I'll never find someone like you. Best BFF I ever had. Belum pernah aku jumpa sahabat yang setia dalam duka padahal hidup aku sentiasa berputar antara suka dan duka. Thanks sahabat.

Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku mencintai sanak saudaraku. Sahabat yang baik adalah yang seiring sejalan denganku dan yang menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati. Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur baik dalam keadaan suka atau duka. Jika aku dapatkan, aku berjanji akan selalu setia padanya. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku berasa senang. Semakin ramai aku peroleh sahabat, semakin aku percaya diri - Imam Syafie


Bestie in dunya, neighbour in jannah. InsyaAllah. 







1 comment:

  1. Alhamdulillah, Allah gave u friends that always beside you. may the friendship last till jannah :)

    ReplyDelete