Monday, April 1, 2013

Pengalaman asasi :)

Assalamualaikum.

Halooooooooo. Halo. Halo. Halo. (efek echo dalam gua)

Fuh. Fuh. Fuh. Dah ini bukan efek gema-gemaan dalam gua dah. Ini tanda-tanda kepenatan yang lebih hebat dari musim mengejar straight A untuk SPM. Untuk adik-adik yang nak sambung asasi tu, silalah. Sangat adventure, jyeahhhh! Tinggal 2 papers je lagi sebelum habis asasi. Sobsss.

Belajar memang laju gilos bak hang. SPM punya silibus je pun cuma touch up sikit-sikit dengan benda baru. Yelahh, kalau kau nak belajar benda sama je, baik kau mengulang SPM tu seratus kali macam Edward Cullen walhal beliau bukan ambil SPM pun dalam cerita pontianak tu.

Duit pun masuk. KPT sedekah kat kau dua sem tanpa sebarang bayaran balik, ini bukan hutang along, saya jamin tiada kes potong tangan atau simbah cat merah akan berlaku. Ribu-riban pulak tu uolls. Kayo ehhh. Berbelanjalah dengan berhemah, jangan jadi macam aku sudah belajar makan megi tiap-tiap malam untuk hari-hari terakhir ini. hiksss.

Sekejap je pun asasi ni. Pejam celik pejam celik, pejam kadang-kadang malas nak celik, dah habis asasi pun. Subhanallah, tak terasa pun waktu yang dah pergi taknak dan takkan dan mustahil untuk kembali ni. Segala bagai kenangan yang indah, yang sweet sour macam ikan siakap tu, yang bitter sweet macam Cadbury tu, semua tiba-tiba jadi manis pulak dalam ingatan. (Geli pulak aku tulis macam ni =,=")

Teman-teman serumah macam kondominium ni (raso kayo eden duk sini), rakan-rakan sekelas yang buat aku feeling-feeling engineer (trust me, i'm engineer), gengster-gengster Sekretariat yang walawehhh (saya gengster yang dah kembali ke pangkal jalan). Afi Figos, Sue Bong yang setia tunggu aku setiap kali nak pergi kelas, Ikah lalang dan Filzah Omak yang rajin tolong saat-saat sibuk tahap gaban serabut serabai. Iji yang bagi segala jenis cekelat, coolblog supaya aku membulat. Trimas.

Eh, tiba-tiba rasa macam buat ucapan hari raya pulak.

Hari last dah nak dekat. Sobsss. Salam perpisahan. Ukhwah terletak pada ingatan dalam doa, insyaAllah.

Foundation in Engineering.
Trust me =P




2 comments:

  1. sob sob sedey :( lps ni takde org pnggil aku figos dahh.hahaha

    ReplyDelete
  2. amel, miss you doe ! hehe :) untungla dah abisssss .

    ReplyDelete